Χάρις σε ένα tweet της αγαπημένης δισκογραφικής RVNG Intl πήρα χαμπάρι το παρακάτω mix που έφτιαξε ο γερμανος μουσικός Andrew Pekler για το βερολινέζικο label/ραδιοφωνική εκπομπή στο ntslive SkyApnea.
Το Fourth World Problems συνδυάζει, όπως αναφέρει και ο ίδιος ο Pekler στο FB, ηλεκτροακουστική μουσική από τα 60s με εθνογραφικές ηχογραφήσεις και δύτικες μουσικές επηρρεασμένες από μη-δυτικές μουσικές τεχνοτροπίες (exotica, κλπ) μαζί με δικές του ανέκδοτες ηχογραφήσεις.
Το όλο concept του mix βασίζεται, όπως ίσως φαντάστήκατε ήδη και από τον φανταστικό τίτλο (ο καλύτερος τίτλος mix που διάβασα εδώ και πολύ καιρό), στις ιδέες πέρι Fourth World μουσικής που ανέπτυξε στα 70s-80s ο αμερικάνος τρομπετίστας και συνθέτης Jon Hassell (αναπόφευκτα, ενα κομμάτι του οποίου περιλαμβανεται και στο mix) με απαρχή τα shows που έδινε στην Νέα Υόρκη αλλα και το σημαντικότατο πλέον άλμπουμ συνεργασίας με τον Brian Eno Fourth World Vol.1: Possible Musics (1980).
Το όλο concept του mix βασίζεται, όπως ίσως φαντάστήκατε ήδη και από τον φανταστικό τίτλο (ο καλύτερος τίτλος mix που διάβασα εδώ και πολύ καιρό), στις ιδέες πέρι Fourth World μουσικής που ανέπτυξε στα 70s-80s ο αμερικάνος τρομπετίστας και συνθέτης Jon Hassell (αναπόφευκτα, ενα κομμάτι του οποίου περιλαμβανεται και στο mix) με απαρχή τα shows που έδινε στην Νέα Υόρκη αλλα και το σημαντικότατο πλέον άλμπουμ συνεργασίας με τον Brian Eno Fourth World Vol.1: Possible Musics (1980).
To Popmatters πρόσφατα έκανε ένα εκτενέστατο αφιέρωμα πάνω στις Fourth World αναζητήσεις του Hassell με τίτλο A Travelogue of Jon Hassell's 'Fourth World' Journey Into the Mystical που σας συνιστώ να διαβάσετε οπωσδήποτε και αντιγράφω από εκεί τι εστί Fourth World και τα εξ ων συνετέθη ως genre:
"Hassell did a 1980 show at The Kitchen where he starting giving a name to the unique hybrid/fusion he was devising. This genre experimentation comprises multiple parts: (1) The music theory he had studied as a result of his university schooling and his time with Nath; (2) The traditional music he lapped up on Asian and African ‘70s compilations on the pre-“world music” label Ocora; (3) The serial composition style and minimalist music he studied under Young. Combining “Third World” rhythms with “First World” electronics and modern classical theory, Hassell dubbed it “Fourth World”, a combination of “metaclassical and metapop”, as he also called it."
Αν όλα αυτά σας φάνηκαν ενδιαφέροντα ακούστε παρακάτω το Fourth World Problems mix του Andrew Pekler (στην σελίδα στο soundcloud μπορείτε να βρείτε και το πλήρες tracklist), ιδεατά διαβάζοντας το προαναφερθέν αφιέρωμα του Popmatters, ενώ παραθέτω και το spotify stream του ιστορικού πλέον πρώτου άλμπουμ συνεργασίας μεταξύ Hassell και Eno.
"Hassell did a 1980 show at The Kitchen where he starting giving a name to the unique hybrid/fusion he was devising. This genre experimentation comprises multiple parts: (1) The music theory he had studied as a result of his university schooling and his time with Nath; (2) The traditional music he lapped up on Asian and African ‘70s compilations on the pre-“world music” label Ocora; (3) The serial composition style and minimalist music he studied under Young. Combining “Third World” rhythms with “First World” electronics and modern classical theory, Hassell dubbed it “Fourth World”, a combination of “metaclassical and metapop”, as he also called it."
Αν όλα αυτά σας φάνηκαν ενδιαφέροντα ακούστε παρακάτω το Fourth World Problems mix του Andrew Pekler (στην σελίδα στο soundcloud μπορείτε να βρείτε και το πλήρες tracklist), ιδεατά διαβάζοντας το προαναφερθέν αφιέρωμα του Popmatters, ενώ παραθέτω και το spotify stream του ιστορικού πλέον πρώτου άλμπουμ συνεργασίας μεταξύ Hassell και Eno.
Andrew Pekler - Fourth World Problems mix, 2015
Jon Hassell & Brian Eno
Fourth World Vol.:Possible Musics, 1980, EG
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου