Migos - Culture
27.01.2017, Quality Control Music/300 Entertainment
Ένα μεγάλο χειροκρότημα για το τρίο (Quavo, TakeOff, Offset) από το Lawrenceville της Georgia που, κόντρα σε όλα τα (προσωπικά και όχι μόνο) προγνωστικά για το πως θα καταλήξουν (τροφή για άπειρα memes) και διαψεύδοντας εντυπωσιακά την όχι-και-τόσο-καλή άποψη που είχα για αυτούς, ήρθαν στα τέλη του Ιανουαρίου να μας παράδωσουν το πρώτο σπουδαίο hip-hop άλμπουμ του 2017 κρατώντας ψιηλά τα σκήπτρα της Ατλάντα στο είδος. Ας παρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Από τα "Versace, Versace, Versace" (που το "τσίμπησε" και o Drake) και "Hannah Montana" του 2013 που τους γνωρίσαμε και μέχρι πριν μερικούς μήνες, περάσαμε από μια ντουζίνα από (λίγο πολύ) αχρείαστα mixtapes (πότε θα μάθουν οι rappers το "ουκ εν τω πολλώ το ευ";), από ένα αδιάφορο πρώτο "κανονικό" άλμπουμ, είχαμε κάτι "minor hits" που λένε και στο χωρίο μου, τα απαραιτητα guest verses εδώ και εκεί (είτε όλοι μαζί είτε ο καθένας μόνος του), εναν σκασμό προβλήματα με τον νόμο (αχ, άτακτα παιδιά) και δίνοντας τροφή για άπειρα memes (DAB!), οπότε κάπου φαινόταν πως οι Migos θα μείνουν ως μια υποσημείωση (της υποσημειώσης) του εξ Ατλάντας hip-hop.
{Shameless Self-Promotion Alert: Στο Spotify σας έχω δύο χορταστικότατες playlists επί του θέματος του hip-hop από την πρωτεύουσα της Georgia: The Organized Noize of ATL και ATL 2, συνολικά 8,5 ώρες μουσικής, απολαύστε υπεύθυνα}
Πίσω όμως έχει η αχλαδά την ουρά... όπως λένε και στο Lawrenceville. Εκεί στα τέλη του Οκτωβρίου 2016 βγαίνει το πρώτο σινγκλ του Culture -το κολλητικότατο, απίθανο 'Bad And Boujee (feat. Lil Uzi Vert)'- που αρχίσε να κερδίζει έδαφος στις ΗΠΑ (και ...εκτός αυτής), ενδιάμεσα άρχισαν να έρχονται και τα άλλα singles (μεταξύ αυτών το 'T-Shirt', όχι δείτε το βίντεο παρακαλώ) και έρχεται ο θεός ο Donald Glover στην απονομή των Χρυσών Σφαιρών 2017 για το βραβείο που πήρε η σειρά Atlanta (η καλύτερη σειρά του 2016; Discuss) και μας λέει λίγο-πολύ πως είναι οι Beatles της γενιάς μας και το 'Bad and Boujee' το καλύτερο track όλων των εποχών και η δημοτικότητα των Migos απογειώνεται στο διάστημα και στέλνοντας το 'Bad and Boujee' στο #1.
Σε κάθε περίπτωση το Culture είναι ένα μεγάλο τεράστιο 'round of applause' για το τρίο. Σε πρώτο επίπεδο δεν αλλάζουν και πολλά από αυτά που ξέραμε και περιμέναμε απ' τους Migos. Κλασικές παραγωγές του είδους απ' το γνωστό ρόστερ trap παραγωγών (Zaytoven, Metro Boomin', κλπ) στο γνωστό μινιμαλιστικό/σκοτεινό ύφος τύπου 808 beats/πιανάκι ή σύνθ λούπα και λίγα στολίδια (μόνο το 'Deadz' με τον 2 Chainz ξεφεύγει με τα μεγαλεπήβολα ακόρντα του στο synthesizer και μάλιστα εξαιρετικά), από πάνω το triplet flow της τριάδας και από κοντά και τα απίθανα adlibs ("skrt, skrt", "thot, thot, thot", "cookie", κλπ) που σου σκαλώνουν στο κρανίο.
Αυτό όμως που αλλάζει (και εντυπωσιάζει) στa 13 κομμάτια του Culture είναι η συνεκτικότητα και το flow του -απ' τα άλμπουμ του είδους που πραγματικά ρολάρει χωρίς να βαρεθείς λεπτό-, χωρίς πολλά και αχρείαστα guest features (μόλις 4 μαζί με τον DJ Khaled στο εναρκτήριο 'Culture', εννοείται παρών ο ανανήψας άρχοντας Gucci Mane στο 'Slippery') αλλά και η ποιότητα των παραγωγών. Πραγματικά εδώ διάλεξαν την αφρόκρεμα των beats και αν συνεχίσουν έτσι με τέτοιο quality control ένας θεός ξέρει που μπορεί να φτάσουν οι Migos. Αν έλειπαν και κανενα δυο κομμάτια προς το τέλος όπως το "All Ass" και το αχρειαστο πραγματικά 'Kelly Price" με τον autotuned Travi$ Scott, θα μιλούσαμε για αριστουργημα.
Αλλά ακόμα και αυτά δεν μπορούν να μειώσουν τις θετικές εντυπώσεις για το σύνολο όταν μέσα στο Culture συναντάς διαρκώς εξαιρετικά κομμάτια για το είδος όπως το low-key 'What's The Price', το 'Big On Big', κλπ. Αποκορύφωμα ΦΥΣΙΚΑ το "Get Right Witcha' (σε παραγωγή Murda Beatz) με το απίθανο φλαουτάκι που το περιτριγυρίζει καθ' όλη την διάρκεια δίνοντας του μια σχεδόν ψυχεδελική διάσταση. Αν οι Outkast δεν ξεκίναγαν το 1992 με τους Organized Noize από πίσω αλλά το 2016 και με την νέα φουρνιά παραγωγών κάπως έτσι θα ακουγόνταν, όπως οι Migos στο "Get Right Witcha'. Αυτά. Τα 'πα.
Culture Stream
Agreed. Οι τύποι έριξαν τρελή δουλειά κι επιτέλους έφτιαξαν μουσική κι όχι memes. Επίσης, πόσο κομματάρα είναι το Get Right Witcha ρε φίλε, δλδ μπράβο τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή