Διαβάζουμε στο in.gr ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τα πρώτα σημάδια κυκλοφοριακού κορεσμού της Αττ. Οδού και αναρωτιόμαστε αν όσοι τότε είχαν αντιρρήσεις, μήπως είχαν δίκιο ή μήπως χρειαζόμαστε και άλλες Αττικές Οδούς; Μήπως όμως το πραγματικό ερώτημα είναι το αν χρειάζεται επέκταση και αναβάθμιση των δικτύων σταθερής τροχιάς (Μετρό, Τραμ, Ηλεκτρικός, Προαστιακός) και αντί να πριμοδοτείται η κατασκευή η βελτίωση αυτοκινητοδρόμων;
Τα πρώτα σημάδια κορεσμού άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους εντός και εκτός Αττικής Oδού, που έχει φτάσει σε σημείο να εξυπηρετεί καθημερινά κατά μέσο όρο περίπου 240.000 οχήματα, ξεπερνώντας κάθε σχετική πρόβλεψη.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας Τα Νέα, για περίπου πέντε ώρες την ημέρα στο τμήμα της Αττικής Oδού από τη Λεωφόρο Πεντέλης μέχρι τη Λεωφόρο Κηφισίας και στην κατεύθυνση προς Ελευσίνα, παρουσιάζεται το φαινόμενο να είναι κατειλημμένες από τα οχήματα και οι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας του οδοστρώματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Oδό, από τις 6 μέχρι τις 9 το πρωί και από τη 1 μέχρι τις 3 μετά το μεσημέρι, τα οχήματα που διέρχονται από το συγκεκριμένο τμήμα αριθμούνται σε 5.000 σε μόνιμη βάση, ενώ ειδικότερα το διάστημα από 7 έως 8 το πρωί φτάνουν τα 6.100, με όριο κορεσμού τα 6.000 οχήματα ανά ώρα.
Σημειώνεται ότι βάσει των προδιαγραφών της Αττικής Oδού, καθεμία από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας της είναι σε θέση να εξυπηρετεί μέχρι 2.000 οχήματα την ώρα. Την ίδια στιγμή, καθημερινό φαινόμενο αποτελούν τα μποτιλιαρίσματα στις εισόδους της Αττικής Oδού, που προκαλούν παρενέργειες κυρίως στην κυκλοφορία των οχημάτων στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, στο ύψος της Μεταμόρφωσης, καθώς και στο ύψος της Λεωφόρου Κατεχάκη.
O μεγαλύτερος όγκος οχημάτων εισέρχεται στην Αττική Oδό και την περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού μόνο από έξι σταθμούς διοδίων, από το σύνολο των 38 σταθμών που λειτουργούν κατά μήκος της Αττικής Oδού! Μόνο από αυτούς τους έξι σταθμούς διοδίων (ανατολικός Μεταμόρφωσης, Κορωπίου, Κατεχάκη, Ρουπάκι Ελευσίνας και ανατολικός-δυτικός Κηφισίας) εισέρχονται στην Αττική Oδό κάθε ημέρα περίπου 135.000 οχήματα, τη στιγμή που μέσω όλων των άλλων σταθμών εξυπηρετούνται περίπου 105.000 οχήματα.
news.in.gr
Καλά όλα αυτά, αλλά για τα διόδια θα γίνει κάτι όμως; Γιατί να πληρώνει ένας οδηγός το ίδιο είτε διανύει 3 χλμ (κόμβος Μεταμορφωσης - κόμβος Λεωφ.Ηρακλείου) είτε το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου (Ελευσίνα - Μαρκόπουλο);
Τρίτη 26 Απριλίου 2005
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Σαφως η κατασκευή & βελτίωση αυτοκινητοδρόμων ειναι αδιέξοδη, η ιδιωτική αυτοκίνηση καταβροχθίζει αδηφάγα κάθε πρόσθετη κυκλοφοριακή ικανότητα πού της παρέχεται. Η Αττική Oδός συγκαταλέγεται στά τερατώδη οράματα αμερικανοτραφων πολεοδόμων & συγκοινωνιολόγων, οπως καί τό Αεροδρόμιο Σπάτων, τό Συγκοινωνιακό Κέντρο Μενιδίου, οι ψευδοπροαστιακοί σιδηροδρομικοί σταθμοί στό πέρα πουθενά, τό αχρηστο γιά τή Θεσ/νίκη υπόγειο μετρό, η ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου χωρίς σιδηρόδρομο, οι ληστρικοί συντελεστές δομήσεως, οι απάνθρωποι γιά πεζούς καί χρηστες δημοσίων συγκοινωνιων ανισόπεδοι κόμβοι, η αφιλόξενη ερημος από beton καί γυαλί καί αλλοι τέτοιοι νεοταξικοί εφιάλτες. Δυστυχως υλοποιήσαν πολλούς από αυτούς (μέ πλειστες οσες κακοτεχνίες) τη συνενοχη των αστων πολιτικάντηδων υπό τή Δαμόκλειο σπάθη της εξ ισου απορριπτέας Ολυμπιάδας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον αντίποδα προτείνονται ηπια συγκοινωνιακά εργα στό πνευμα της βιώσιμης & αειφόρου αναπτύξεως.