[The 1+1 Project: Ένα παιχνιδάκι ακρόασης νεών και παλαιότερων δίσκων. Κάθε βδομάδα (ή περίπου κάπου τόσο) θα παρουσιάζονται μια καινούργια και μια παλαιότερη κυκλοφορία που μπορεί να συνδέονται, μπορεί και όχι - συνήθως όχι! Παίζουν επίσης: Inverted_A, Green Onion, Spiral, Mean Mr. Mustard's Sister, Silentcrossing. Μπορείς να βρίσκεις τα αντίστοιχα posts όλων "όλα σε ένα νοικοκυρεμένα"(!!!) σε αυτό εδώ το feed: http://bit.ly/1plus1project.]
[The ...New-ish]
Clive Tanaka & Su Orquesta
Jet Set Siempre No.1 (2010/2011)
Να ξεκαθαρίσω λίγο στην ομήγυρη οτι κάνω μια μικρή "ζαβολιά" εδώ μιας και το Jet Set Siempre No.1 πρωτοκυκλοφόρησε στα μέσα του 2010 μόνο σε κασέτα αλλά μιας και κυκλοφορεί μόλις τώρα "κανονικά" και σε βινύλιο/ψηφιακή μορφή το προσμετράω ως νέα κυκλοφορία. Δεν πειραζει, ε; Οκ, ευχαριστώ, συνεχίζω.
Το Jet Siempre λοιπόν είναι ντεμπούτο του Clive Tanaka από την Ιαπωνία (μην σας ξεγελά το βραζιλιάνικο όνομα της "μπάντας" ή του δίσκου/κασέτας). Στην αντίστοιχη σελίδα στο last.fm δε αναγράφεται μια ...απίστευτη ιστορία ως βιογραφία του φίλτατου Ιάπωνα. Τώρα αν είναι αλήθεια θα σας γελάσω και δεν το θέλω.
Το Jet Siempre λοιπόν είναι ντεμπούτο του Clive Tanaka από την Ιαπωνία (μην σας ξεγελά το βραζιλιάνικο όνομα της "μπάντας" ή του δίσκου/κασέτας). Στην αντίστοιχη σελίδα στο last.fm δε αναγράφεται μια ...απίστευτη ιστορία ως βιογραφία του φίλτατου Ιάπωνα. Τώρα αν είναι αλήθεια θα σας γελάσω και δεν το θέλω.
Το Jet Siempre Νο.1 περιλαμβάνει 8 τραγούδια, έχει περί τα 40 λεπτά διάρκεια και εντυπωσιάζει από το πρώτο άκουσμα για το πόσο καλοφτιαγμένο είναι καθώς συνδυάζει ά-ψ-ο-γ-α cool house, disco, balearic, exotica, απόηχους από euro-dance, πνιγμένα στο vocoder φωνητικά και ένα εκπληκτικό άρωμα καλοκαιριού. Είναι χωρισμένο μάλιστα σε δύο μέρη ή ...πλευρές αν θέλετε μιας και πρωτοκυκλοφόρησε σε κασέτα: For Dance και For Romance. Και τα δύο λειτουργούν περίφημα.
Στο πρώτο μέρος -όπου ξεχωρίζει κατ' εμέ το 'Neu Chicago' ως πρώτο μεταξύ ...ίσων(!)- θα θέλατε να κρατά το κάθε κομμάτι τουλάχιστον στην διπλάσια διάρκεια (και αν αυτό δεν είναι το μεγαλύτερο κοπλιμέντο για ένα τραγούδι, ε δεν ξέρω και εγώ τι ειναι....) για να το χορέψετε σαν να μην υπάρχει αύριο. Και στην συνέχεια αφού ξεπατικωθείς στον χορό, γυρνάς πλευρά στην κασέτα, αράζεις αναπαυτικά σε σεζλόγκ, αιώρα, μαξιλάρα, κλπ, ατενίζεις την αγαπημένη σου θέα (π.χ. για εμένα: εδώ) και ...ρομαντζάρεις σαν να μην υπάρχει αύριο με soundtrack τα χαμηλωμένα bpm, τα μελωδικά περάσματα στα keyboards και τις κιθάρες που εμφανίζονται εδώ και εκεί.
Clive Tanaka Y Su Orquesta - 'Neu Chicago'
[The Old One]
African Head Charge
My Life In A Hole In The Ground (1981)
Δίσκος ακρογωνιαίος λίθος για την ηχητική αισθητική της On-U Records αλλά και εν γένει των μετά - την - Jamaica dub πειραματισμών. Παρ' όλο που οι African Head Charge λειτούργησαν αργότερα ως "κανονικη" μπάντα, εδώ στις αρχές (το MLIAHITG είναι το ντεμπούτο τους) πρόκειται ουσιαστικά για ένα όχημα πειραματισμών από τον τζαμαϊκανό περκασιονίστα Bonjo Iyabinghi Noah και τον βρετανό παραγωγό Adrian Sherwood. Βεβαίως συμμετέχουν και μέλη από το μεγάλο εναλασσόμενο ρόστερ των εξαίρετων μουσικών που απαρτίζουν τα διάφορα γκρουπς της On-U (Creation Rebel, Dub Syndicate, New Age Steppers, κλπ).
Τα δύο trivia που συνοδεύουν το άλμπουμ όποτε γράφεται κάτι για αυτό είναι νομίζω "ευρέως" γνωστά αλλά ας τα αναφέρω και εδώ. Πρώτον ότι λειτουργεί ως τίτλος και ως μουσική ως ευθεία απάντηση στην συνεργασία Brian Eno & David Byrne της ίδιας χρονιας (My Life In The Bush of Ghosts) και δεύτερον η χρήση του 'Far Away Chant' (με τα φωνητικά του εμβληματικου reggae βοκαλίστα και παραγωγού Prince Far I) στην ταινία Wild At Heart του David Lynch.
Το MLIAITG έχει ως αφετηρία μεν την dub αλλά δεν βολεύεται μόνο στην "τυπικό" -αν υπάρχει τέτοια-, straight outta Jamaica dub αλλά προχωρά και ένα βήμα παραπάνω, άλλοτε σε πιο παιχνιδιάρικο, σχεδόν χορευτικό ύφος ('Elastic Dance') και άλλοτε σε βαρύ, πειραματικό στυλ ενώ πρωτεύοντα ρόλο στον δίσκο έχουν τα διάφορα κρουστά παιγμένα από τον Bongo I σε αφρικάνικα μοτίβα τα οποία σε συνδυασμό φυσικά με τους ρυθμούς στα drums από τους Charlie 'Eskimo' Fox και Lincoln Valentine "Style" Scott δημιουργούν ένα αψεγαδιαστο ρυθμικό υπόβαθρο.
Επιπλέον αφρικανικα φωνητικά κάνουν την εμφάνιση τους στο παραδοσιακό 'Stebeni's Theme' ενώ σε άλλα tracks του δίσκου την πρωτοκαθεδρία παίρνει η melodica του Dr.Pablo, τα φωνητικά του Prince Far I μοιάζουν να έρχονται από τα βάθη της κόλασης στο προαναφερθέν 'Far Away Chant' και το σαξόφωνο του "Deadly" Headley Bennett (ενδεικτικά 'Stone Charge') ή τα πνευστά στο 'Hole In The Roof' από τον Tony Wraffer φτάνουν τα πράγματα στα ορια της free jazz.
Το "μαγικό χέρι" του φίλτατου Adrian στην κονσόλα (επίσης παίζει μπάσο και jew's harp "κρυμμένος" πίσω από το ψευδώνυμο Crocodile) ενώνει όλα αυτά τα κομμάτια του παζλ με έναν έξοχο τρόπο δημιουργώντας μια τελείως ψυχεδελική, υπνωτική ατμόσφαιρα. Απαραίτητο.
Το "μαγικό χέρι" του φίλτατου Adrian στην κονσόλα (επίσης παίζει μπάσο και jew's harp "κρυμμένος" πίσω από το ψευδώνυμο Crocodile) ενώνει όλα αυτά τα κομμάτια του παζλ με έναν έξοχο τρόπο δημιουργώντας μια τελείως ψυχεδελική, υπνωτική ατμόσφαιρα. Απαραίτητο.
African Head Charge - 'Far Away Chant'
Αυτά προς το παρόν...
...See Ya In The Pit!
Νομίζω ότι έκλεψες και πρέπει να αποκλειστείς από το πιχνίδι! Επίσης, το African Head Charge μου το έχει γράψει εδώ και καιρό ο...Head Charge και δεν το έχω ακούσει ακόμα. Αλλά μην του το πεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠφ! Εσύ έβαλες καθαρά περσυνό δίσκο! :-) Όσο για τους ΑHC πάω τώρα στο μπλογκ να σε μαρτυρήσω. Χα χα!
ΑπάντησηΔιαγραφήCheers!